برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟
سرخط خبرها

اعزام بانوان آلیش کار با هدایت سرمربی مشهدی به مسابقات قهرمانی آسیا

  • کد خبر: ۱۰۳۷۳۶
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
اعزام بانوان آلیش کار با هدایت سرمربی مشهدی به مسابقات قهرمانی آسیا
پس از ۲ سال تعطیلی، مسابقات قهرمانی آسیا برگزار می‌شود.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ دختران آلیش کار ملی پوش تا چهل روز دیگر باید خودشان را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده کنند؛ تیمی که باید زیرنظر سرمربی مشهدی اش، آنا براتی، در این مسابقات مهم شرکت کند.
مسابقات کشتی آلیش قهرمانی آسیا روز‌های ۲۹اردیبهشت تا ۴ خرداد در کشور قرقیزستان پیگیری می‌شود. اهمیت این رویداد از آنجایی چندبرابر شده است که در دو سال گذشته باتوجه به اوج گیری کرونا مسابقات آسیایی و جهانی برگزار نشد.

تنها مسابقه آلیش که برگزار شد، جایزه بزرگ ارکینبایف قرقیزستان بود که دختران ایران نتایج خوبی در این رقابت‌ها کسب و بیشترین مدال طلا را از آن خودشان کردند. در این رقابت‌ها براتی، سرمربی مشهدی تیم ملی، در کنار تیم بود و محدثه حسینی، تنها ورزشکار خراسانی تیم ملی، نیز موفق به کسب مدال شد. در پایان تیم ملی کشتی آلیش زنان کشورمان صاحب سه مدال طلا از سوی سپیده بابایی در وزن ۵۵کیلوگرم، محدثه حسینی در وزن ۶۵کیلوگرم و ریحانه گیلانی در وزن ۷۰کیلوگرم و سه مدال نقره به وسیله فاطمه فتاحی در وزن ۶۰کیلوگرم، مریم احمدی در وزن ۷۵کیلوگرم و هانیه عاشوری در وزن ۷۵+کیلوگرم شد.

هفته آینده انتخاب اعزامی‌ها

فاطمه درخشانی، نایب رئیس زنان فدراسیون کشتی، درباره تصمیم فدراسیون کشتی برای اعزام بانوان ایران گفت: تیم ملی کشتی آلیش زنان در پیکار‌های قهرمانی آسیا حضور خواهد یافت و به همین دلیل، مسابقات انتخابی درون اردویی برای شش کشتی گیر هفته آینده برگزار خواهد شد. او افزود: در اواخر اسفند۱۴۰۰ اتحادیه جهانی کشتی تاریخ برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا را اعلام کرد و از آنجایی که به عید نوروز و بعد ماه رمضان برخوردیم، نتوانستیم مسابقات قهرمانی کشوری را برگزار کنیم. به همین دلیل انتخابی درون اردویی روز‌های ۲۲ تا ۲۴فروردین برای شش کشتی گیر برگزار خواهد شد.

نایب رئیس زنان فدراسیون کشتی ادامه داد: بعد از انتخابی هم سه مرحله اردو برای ملی پوشان در آخر فروردین، اوایل اردیبهشت و اواسط اردیبهشت برپا خواهیم کرد. مسابقات قهرمانی آسیا قرار بود خرداد برگزار شود، اما تاریخ آن به ۲۹اردیبهشت تا ۴ خرداد موکول شد. او یادآور شد: در نظر داریم بعد از مسابقات قهرمانی آسیا، رقابت‌های قهرمانی کشور را امسال برگزار کنیم تا با ترکیب جدید در مسابقات جهانی و تورنمنت‌های بین المللی حاضر شویم، هرچند هنوز زمان مسابقات جهانی اعلام نشده است و فقط یک تورنمنت بین المللی در تابستان و در کشور قرقیزستان در پیش داریم.

تاریخچه شش ساله آلیش بانوان

تیم ملی کشتی آلیش زنان از ۴ دی۱۳۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو مسابقات داخلی و بین المللی در هیچ مسابقه دیگری شرکت نکرد. آلیش کاران آخرین بار در مسابقات جهانی کشتی آلیش قزاقستان عنوان قهرمانی جهان را با یک طلا، نقره و برنز از آن خود کردند. تنها طلای آن مسابقات از آن «هانیه عاشوری» دختری شد که در فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی فعالیت می‌کرد و با اعزام به سومین بازی‌های عشایری جهان در قرقیزستان در وزن ۹۰کیلوگرم موفق شد مدال برنز را کسب کند.

ملی پوشان در نخستین سال تشکیل تیم ملی کشتی طعم قهرمانی را با کسب یک طلا، دو نقره و دو برنز در تورنمنت بین المللی آلیش در «مینسک» بلاروس در سال ۱۳۹۴  چشیدند و در سال ۱۳۹۵ در مسابقات جهانی آلیش در قرقیزستان با یک طلا، دو نقره و یک برنز به عنوان نایب قهرمانی رسیدند. آن‌ها در بازی‌های داخل سالن آسیا در ترکمنستان در سال ۱۳۹۶ فقط به دو مدال برنز بسنده کردند و نیز در همان سال در رقابت‌های جایزه بزرگ آلیش قرقیزستان یک مدال نقره و یک برنز به دست آوردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->